En vecka går fort

Veckorna går fort. Midsommarhelgen brukar vi fira hos oss i Härnösand, men i år blev det hos svärföräldrarna i Ullånger istället. Helgen bjöd på allt från majstång till jordgubbstårta, precis som det ska vara. Dock var det lite kallt så det blev inte så mycket utomhusaktiviteter.
 
På ridskolan har de satt spaden i jorden och börjat på den nya anläggningen. I första etappen skall ytan för lösdriften göras i ordning samt att gamla ridhuset ska renoveras. Man har nu börjat riva innanmätet.
 
 
 
Gäststallet håller även det på att rivas.
 
 
Hela helgen har jag varit i Umeå med Mia, Fia och Sandra. Jag har dömt och Mia har tävlat. Det har varit roligt och trevligt. Det är alltid kul, och väldigt nyttigt, att få döma klasser tillsammans med andra domare, vilket jag fått göra i tre av fyra klasser. Dessutom var det längesedan jag dömde en MsvB:5 ett program som jag tycker är riktigt roligt.
Det har gått jättebra för Mia och Silver med två andraplaceringar i Intermediaire I. Dessutom har flera av de andra ekipagen från Härnösand haft fina framgångar.
 
 
 Erika Wiklund med Dayson TS segrare och Mia /Silver tvåa.

Kommande vecka är det full rulle. Bokföringsjobb och träning på SRK måndag. Dessyrdomaruppdrag på Söderhamns Hästsportklubb tisdag och onsdag , bokföringsuppdrag på torsdag förmiddag och sedan bär det av mot Falsterbo med Stallpellets! Tjoho!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE