Betessläpp

Började morgonen med att städa hemma medan sambon gick ut och putsade på nya bilen... Om jag tyckte den var fin innan så blev det ju inte sämre precis. Kenneth och jag har lite olika nivå på när en bil är ren ... :D Förmiddagskaffet intogs i solen på altanen med utsikt över fordonsparken. Verkar som om alla grannarna har koll, men bor man på landet är det bra tycker jag. De kommer bums att upptäcka om det är något lurt på gång!
Åkte till stallet och fixade det sista med beteshagen, det är ju bra att ha handtag vid ingången och ström på tråden. Det andra förutsätter liksom det första ;-) Världens bästa "stallägar-Karin" hjälpte till att fixa en jordkabel och hade laddat batteriet åt oss!
Promenerade sedan runt och kollade stängslet, vilket var tur eftersom det uppenbarligen varit besök i hagen i natt. Troligen rådjur eftersom bara undertråden behövde rättas till. Det är ofta så när man precis satt upp stängsel. Efter ett tag lär de sig att det finns där.

Hästarna verkade nöjda med att komma till mer mat. De hejade på Silver på andra sidan staketet och ställde sig sedan att äta. Från vägen försvann nästan ponnyn ur sikte. Tänk ett hav av mat (munkorg finns och jag misstänker att den kommer att komma till nytta). Vi har beslutat att inte släppa ihop dem nu eftersom Silver ska till skåne på träning och tävling en hel månad. Vore ju typiskt om det händer något.
 
När vi sett att allt gick lugnt till så gav vi oss i kast med att förbereda nästa beteshage uppe hos Rydbergs. Isabelle och Melissa (12 år unga) jobbade som värsta stalltjejerna. Vi skruvade i isolatorer för hand, drog tråd, fajtades med brännässlor och sly och brottades med kåda och en och annan gren. Men hagen är klar! Tjoho! Bara att njuta resten av sommaren! Nu är jag skönt mör i kroppen. Skulle bara önska bort ryggontet som jag av ren oförsiktighet skaffade mig igår (Nej det är inte hästrelaterat! Vrid och lyft skall göras kontrollerat...) Då vore allt på topp. Blir en kvällssittning på farstukvisten med kaffe och leverpastejmacka i väntan på att Kenneth kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE