Bäst på helheten vinner

Jag tror att det gäller att söka upp möjligheterna, ta chanserna och skapa tillfällena. Att passivt hoppas på att de skall "ramla över en" är att tro att andra får allt lite för enkelt.
 
Sitt inte och vänta på att någon annan ska ge dig chansen eller möjligheten. Det kommer inte att hända! Då kommer du att dö och fortfarande undra varför inte just du fick din dröm uppfylld. Det gäller att själv ta ansvar och jobba för framgångarna.
 
Blod, svett och tårar! Jobba hårt för det du vill. Det är faktiskt bara du som äger dina drömmar och bara du som kan avgöra hur hårt du är villig att jobba för att nå dit.
Vilka är dina mål?
Hur ska du göra för att nå dit?
Finns det flera vägar?
Troligen... Stirra dig inte blind på det du saknar utan utgå från dina tillgångar. Titta på andra som lyckats och ta efter de delar som passar dig.
Du kan! Varför skulle inte just du kunna om andra kan?
 
Se till att satsa på bred front. Någon sa till mig en gång att "bäst på helheten vinner" och det tycker jag var klokt. Det hjälper inte att vara jättebra på tex att rida om man inte får till organisationen runtomkring. Sätt både kortsiktiga riktmärken och långsiktiga mål. Stäm av emellanåt så du ser om du är på rätt väg!
Skaffa dig den hjälp du behöver för att nå dina mål, men kom ihåg att det är du som skall ta dig dit. Minimera närvaron av sådant som inte är bra för dig eller personer som inte tror på dig.
 
Tyvärr ser jag ibland personer som tycker att de kämpar och kämpar och inte når riktigt ända fram och jag kan tydligt se att det brister i så enkla saker som att organisera och planera sin vardag.
 
Man har inte misslyckats förrän man slutar försöka...
 
 

Kommentarer
Postat av: Terese

Mycket bra skrivet! Jag håller verkligen med dig. Man måste skapa sina egna chanser ibland och göra en del saker som man inte riktigt vågar! Först då kommer man utanför komfortzonen och kan utvecklas.

Kram

Svar: Tack! Kram!
ingridnystrom.blogg.se

2014-03-29 @ 13:46:06
URL: http://www.tereseengqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE