Fira träningslöftet med massa prylar?

Söndagen tillbringade jag i Östersund. På förmiddagen hade vi styrelsemöte med Mittsvenska Ridsportförbundet och på eftermiddagen var det dags för årsmöte. Vi höll till på ett trevligt ställe mitt i stan - Gamla Teatern. Lite nytt blod kom in i styrelsen men inga stora förändringar. Jag har ett år kvar på min mandattid och kan inte tänka mig annat än att jag kommer att tilldelas kassörsuppdraget i år också. Vi har konstituerande i slutet av mars.

Nu sitter jag vid frukostbordet och läser en joggingbilaga som följde med Coop's tidning. Kan inte låta bli att fundera över att omslagsflickan har vällagd makeup (tom bild från sminket inne i bilagan) Inte fysiken ska man behöva sminka sig inför träning!?

Läser vidare och det kommer ett helt uppslag döpt till "sporta snyggt" som går ut på att man ska fira sitt träningslöfte med nya fina träningskläder och andra prylar, för att det är du värd... Men ge er! Hur många shoppar inte massor av träningsprylar och kommer sen aldrig igång? Jag föreslår att börja i andra änden. Träna i nåt du redan har och uppdatera garderoben eftersom. Då kan man kanske tänka att man ger sig det som belöning för en insats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE