Träning i Lofoten

Flera flygturer senare landade jag i Leknes på Lofoten mycket sen fredag kväll. Vi höll tidsschemat skapligt ända till sista turen då dåligt väder (snö och blåst) gjorde ca 2 1/2 timmes försening. Sista biten, Bodö - Leknes, var det ett ganska litet plan och jag kände mig inte helt bekväm. Hamnade bredvid en tjej som när det började guppa på nervägen lät aaah, oooh, åååh. Till slut klarade jag inte att vara tyst längre så jag vände mig mot henne och sa sssch! Då blev hon tyst i alla fall ;)

Ridanläggningen var fin och hade en manege med riktigt bra underlag. Ekipagen har varit en trevlig blandning av allt från eleganta halvblod till väldresserade fjordingar och ryttarna var ambitiösa och uppmärksamma. En rolig träningsdag :)

Vi var klara medan det fortfarande var ljust så Sara passade på att visa mig omgivningarna. Mäktigt, jag är fullständigt hänförd. De bor otroligt vackert.






På kvällen bjöds jag på en mycket god rätt med torsk och så fick jag den äran att fixa naglarna på Frida, 7år. Turkost, lila och bling blev det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE