Vinter igen

Häpp! Vintern kom tillbaka. Vi som hade riktig vårkänsla, knopparna hade tom börjat titta upp i rabatten. Men nu snöar det för fullt och var riktigt dåligt väglag även på E4.

Innan jag åkte iväg mot Timrå hade jag hunnit med en tidig lektion för Mia och Silver. Vi jobbade vidare på passagen och piaffen. Passagen börjar bli uppvisningsbar nu med helt okej övergångar. Piaffen har fortfarande en liten bit kvar, men man kan klart se vad det är och några bra tramp kommer emellanåt. Det är inte alltid så lätt att hålla reda på fyra ben ;) Ambitiös och snäll är han varenda gång, fina Silver. Är verkligt glad att Mia kunde köpa honom.



Jag åkte också en extra sväng in till stan för att köpa en födelsedagspresent till Kenneth. Tänkte mig en snygg tröja eller skjorta från hans favoritbutik, men av det blev intet. Butiken var obemannad när jag kom och var så en lång stund. Till sist kom det en expedit från butiken på andra sidan. Strax efter mig hade det kommit in en man som nu stod vid kassan och väntade. Expediten gick fram till honom och började prata och fortsatte prata och pratade ännu lite till. Eftersom butiken inte är så stor kunde jag ju höra det mesta och det var ett helt privat samtal. Till slut blev jag sur och gick. När jag kommit en bit så vände jag om och gick tillbaka. De stod fortfarande och pratade och jag var helt osynlig tydligen... nonchalant. Inte förrän jag passerade dem på väg ut blev jag tilltalad. Då frågade hon om jag velat ha hjälp, men då var jag så irriterad att jag bara svarade att " du fick två chanser" sen gick jag. Kan säga att hon tittade långt efter mig. Jag tycker det är underligt. Affärerna i Härnösand klagar över att kunderna åker till Birsta men ändå tycker de att de kan kosta på sig att nonchalera de kunder som faktiskt kommer. Uppryckning tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE