Årets Vendela är utsedd

I går var jag hos Ridklubben Östjämten och höll träning. Det ska bli kul att få följa ekipagen framöver. Trots att det var vanlig vardag var det tio ambitiösa ekipage som tränade. Till hösten kommer vi troligen att boka in några lördagar men nu under våren hade jag tyvärr inte några helger fria så då fick det bli vardag. På vägen dit var det riktigt busväder. Det både spöregnade och haglade så man ett tag nästan inte såg ut genom rutan.

Tjusig regnbåge över Helgum.

I dag har jag hunnit mycket. Jag har varit på Mittnätverket Vendela styrelsemöte där vi utsåg pristagaren Årets Vendela. Priset kommer att delas ut på företagsgalan och jag tycker det ska bli så kul att vi får ge detta pris till en härlig kvinnlig företagare. Jag har haft lektioner på ridskolan och hunnit med att mingla lite hos en kund som firade ettårsjubileum med sitt företag.

Tanken att köpa med en blomma gick dock om intet... Jag var helt osynlig i blomsteraffären, så jag gjorde som senast det hände, gick utan att handla. Nu är det tre butiker i Härnösand som aldrig mer kommer att få sälja något till mig pga ointresserad eller snorkig personal. Eller egentligen är det bara två kvar. Den tredje fick stänga för att det inte gick runt. Inte ett dyft konstigt säger jag. Kan inte förstå varför man har butik när man inte vill veta av kunderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE