Anrikt fik

Har tillbringat mesta delen av dagen med Kenneth i Sundsvall då han hade ärenden dit.

Det blev dock ingen ny nosgrimma idag. Jag var ute efter en brun remontgrimma, men det var inte alls lätt att hitta. Jag hittade två snygga hela träns men tycker att det känns lite onödigt att behöva köpa ett helt nytt när kvalitén på det gamla är så bra och resten av tränset är helt. Det slutade med att jag plockade fram Cloes gamla, fula nosgrimma tills vidare. Ska se om jag kan beställa nåt snyggt annars får det väl bli ett helt nytt träns såsmåningom.

En mysig fika på Sveriges näst äldsta café hann vi också med.

Fränt att det finns ett café i Sundsvall som funnits i samma lokaler sedan 1891.

För första gången i höst fick jag promenera bort till ridhuset i mörker med Conny. Jag är lite bortskämd med att nästan alltid kunna rida i dagsljus.

I kväll är det julmustpremiär hos oss, lyx!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu har jag funderat sedan igår men fattar fortfarande inte, VAD är det Kenneth äter på bilden egentligen? Det ser ut som en tallrik med uppradade skinkskivor på? Kallskuret liksom? :-)
Är det en remontnosgrimma du tänkt dig?
GlenGordon Ariel har Kandar, och jag tror Moas Lusse också, den är lite modern i sitt utseende och snygg tycker jag!
Men jag tyckte Hööks billigaste remont (269 kronor tror jag) som jag såg igår var riktigt snygg, fodrad och välformad = snygg. Tänkte inte på vilken brun färg den hade, är ju så olika med just brunt om det är london eller BRUN :-)

Svar: Ha ha, Kenneth äter en ENORM skinkmacka!
ingridnystrom.blogg.se

2014-11-09 @ 16:33:59
Postat av: Moa

Jag har inte Arieltränset till Lusse, han har detta:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300422

Annars brukar jag ofta fynda på hastnet och tradera.

2014-11-09 @ 18:49:10
Postat av: Anonym

Nej det är ju My som har det på Barbie ju! Kom jag på nu!

2014-11-09 @ 19:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE