Hästkrafter av olika slag i showen

I dag hade jag möjlighet att se ponnydressyren och första halvan av Världscupdressyren innan det var dags att jobba. Ponnyekipagen gör det bra. Tänk vilken upplevelse att få rida på en sån här arena!

Det har varit mycket folk i rörelse under dagen. Det blir trångt ibland trots den stora mässhallen men det mesta funkar rätt så bra och det känns som om arrangemanget fått ett lyft av att byta arena. Man måste ju ändå räkna med att det första året på ett ställe upptäcker arrangören efterhand var bristerna finns. Det enda jag känner mig riktigt orolig för är hallen och gången där rasföreningarna håller till. Det är trångt och mycket folk och gången töms inte på åskådare när hästarna skall förflyttas. Som upplagt för en olycka. Bara att hoppas att arrangören har gudarna på sin sida i år och att de finner en lämpligare lösning till 2015.

Jag har ännu inte shoppat något, inte för att det saknas prylar... Det är nästan så att köphysterin får mig att backa av lite. Helt otroligt vad folk handlar! Jag är tacksam över att jag aldrig känt att jag måste ha vissa märken och speciella prylar för att känna mig lycklig.
Till nästa år hoppas jag på ett bättre utbud av fika, så även jag får lätta på plånboken ;-)


I kväll kunde några av oss se större delen av kvällsshowen tillsammans, tack vare biljetter från Horse Spot. Trevligt!
Bra hoppning med svensk seger och spännande uppvisning av de franska gendarmerna till häst och på motorcyklar. Fartfyllt!


Olika sorters hästkrafter i ett annorlunda samarbete.

Gruppen vid träning i torsdags.

I morgon har jag sovmorgon, men tror att jag promenerar bort relativt tidigt ändå för att titta lite.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE