Minna bjuder på julshow

Sista dagen på Stockholm International Horseshow är till ända. Så fort fyra dagar kan gå!

I morse tog jag en lång och lugn frukost på hotellet innan jag promenerade bort till arenan. Mia och Fia hade annat för sig när vi var lediga, men jag satte mig på funktionärsläktaren och följde hoppningen. Det var det värt, det blev en riktigt spännande fajt om sekunderna där till slut Peder Fredricsson var snabbast efter en omhoppning som t.o.m. imponerade på en dressyrnörd ;-) Snacka om kontroll i fullt ös!


Många prisceremonier har det blivit för dessa hästar...

Efter lunch var det dressyr igen. Härligaste och mest överraskande uppvisningen tycker jag att Minna Telde och Santana stod för. De dansade sig igenom programmet till julmusik och såväl häst som ryttare såg ut att trivas som fisken i vattnet. Härligt att de fick tredjepriset! Minna bjöd dessutom på sig själv genom att komma in på prisutdelningen med tomteluva på sig själv och luva med horn på hästen.

Resten av dagen fram till stängning på kvällen jobbade jag i montern tillsammans med Mia och Fia. Det har varit en hel del folk även i dag, men jag tror att gårdagen toppade besöksligan, i alla fall i Stallpelletsmontern. Den här mässan är det tydligt att många känner igen vår produkt och jag har också tagit upp fler beställningar än tidigare tillfällen.
Under stjärnornas hoppning blev det plötsligt helt tomt i mässhallen, så vi gjorde som alla de andra utställarna: vände blicken mot jumbotronen och följde underhållningen med skräckblandad förtjusning när ryttarna trillade av i parti och minut.

Nu har vi plockat ner montern, promenerat tillbaka till hotellet och i morgon bitti flyger vi hem. Jag har fortfarande bara handbagage! Enda inköpet på mässan; ett Aloe Vera cerat.

Inte vinner jag shoppingligan precis...

Det ska bli spännande att se om det är adventsfint hemma hos oss i år igen. Jag brukar vara bortskämd med att det är pyntat när jag kommer hem från SIHS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE