Motorväg eller nya stigar?

Jag har haft en hel del att göra sista tiden, både dressyrträningar och på ekonomisidan. I lördags var jag tex på Ridklubben Östjämten. Några av ryttarna där är med och tränar i princip varje gång och det märks att det går framåt.

En av svårigheterna med ridning är att ibland upplever man som ryttare att det inte är någon utveckling eller att man t.o.m tycker att det går sämre, medan tränaren kan se att det går åt rätt håll men man just nu är vid en tröskel som man behöver komma över. Jag har upplevt detta både i rollen som ryttare och som tränare.

Jag har jobbat på med Conny. Väldigt lugna pass men han har fått röra på sig varje dag. Han börjar kännas allt mindre spänd i ridhuset och är mindre känslig för ljud utifrån. I morgon ska han få nya skor och sedan åka till Anna, där han ska få vara tills efter Sweden Horse Show. Jag har alltför mycket jobb och resor för att hinna med honom på ett bra sätt den närmsta tiden och är väldigt glad över att Anna tar hand om honom åt mig.


De senaste veckorna har jag deltagit i ett program för att utveckla mina affärer och mig själv. Det är intressant. Jag inser att det är lätt att tänka i invanda banor, det blir liksom en motorväg i hjärnan, och svårare att vika in på nya stigar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE