Resdag

Tog mig hela vägen till Lofoten utan förseningar. Klev på nattåget i Härnösand i går kväll och vaknade vid 7.30 någonstans i obygden... Åt frukost vid nio och vid strax efter kl 10 var det vagnbyte i Kiruna då de kopplade bort liggvagnarna. På tåget var det, märkligt nog många turister. Mycket fler människor än sist jag åkte fast jag tycker att det borde varit mer säsong då...? Japaner, japaner, japaner, som filmade ut genom tågfönstret och gick ut och fotade på stationen. Tänk så exotiskt Sverige är :-)


Hade så bra telefonanslutning att jag kunde delta i ett telefonmöte mellan Kiruna och Riksgränsen. Drabbades av en liten besvikelse när jag insåg att restaurangvagnen kopplats bort i Kiruna och ersatts med en kiosk. Där fanns inte mycket att äta till lunch om man inte vill ha muffins eller karameller...

Väl framme i Narvik promenerade jag till busstationen för att kunna köpa mig lite färdkost. Inför dryga sex timmar på Lofotenekspressen behöver man lite frukt och dricka i alla fall.


Lite trist att det är mörkt ute hela resan, så att det inte går att njuta av utsikten.

Sara plockade upp mig i Leknes och bjöd sedan på tacos och vin. Nu blir det en god natts sömn i riktig säng innan träningen börjar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE