Ännu en kanondag på Hviderup

I morse var det den andra sortens hästkrafter utanför fönstret ut till manegen. En stor gul med skopa, en stor grön med harv och en liten grön med sladd. De gjorde jobbet grundligt måste jag säga.


Jag missade första hästen Mattias red då jag var tvungen att ringa och boka om lite flygbiljetter, men annars har jag sett häst mest hela dagen. Jag red Rutger strax innan lunch och hittade några till knappar idag tycker jag.

Mia filmade lite, vilket var uppskattat. Det är nyttigt och intressant att se hur känslan "ser ut". Efter passet försökte hon hjälpa mig att få några bilder, men varken jag eller hästen var tydligen särskilt samarbetsvilliga... Antingen tittade jag åt fel håll eller så hade hästen "öronspret".
:-D

Vi tog en tur till Flyinge och åt lunch. Gott att slippa mikrolådor och SJ-mat. Träffade på en av mina gamla elever, numera skicklig kusk, i restaurangen. Kul! När vi sitter och äter kommer ännu en, denna gång till häst i ridhuset.

Mia red sitt pass på Silver på eftermiddagen och även idag fick jag lite filmat åt henne. Resten av dagen och kvällen har jag passat på att titta på Mattias både när han ridit och haft lektioner.

När verksamheten avstannade i ridhuset blev det en välbehövlig dusch och en matlåda i mikron. Jag är inte något fan av färdigmat men den här varianten var faktiskt riktigt bra:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE