Blött så det räcker och blir över

I går var det blött som bara den. Började dagen med inomhusarbete med bokföring och rapporter åt en kund. Efter lunch åkte jag ut till Conny. Han vilade under onsdagen och var väldigt lätt i baken idag. Jag hann bara in på banan med honom vid hand så brakade det löst. Det var plötsligt väldigt upprörande att ridskolehästarna promenerade förbi i sakta mak på väg in. Tog honom på lina och han såg okej ut i höger varv, men i vänster rent förfärlig. Inte bara asymmetrisk utan halt. Satt inte upp utan gick hem med stackaren.

På eftermiddagen hade jag en relativt torr och två mycket blöta lektioner på ridskolan. Jag hade min varma kappa som jag köpte förra säsongen, men även om jag inte var blöt igenom så behöver jag nog investera i en regnkappa att ha utanpå. I alla fall om det dröjer ännu ett tag innan ridhuset är klart. Kappan var fortfarande blöt i förmiddags, så idag blev det alternativ klädsel. Om händer och fötter var jag genomblöt, fiskarstövlarna på nästa gång!

Vad som förvånade mig var att inte ett enda barn hade regnkläder. Ändå vet jag att det från ridskolans håll har gått utskick om att tänka på klädvalet nu när alla lektioner är utomhus. Det känns lite jobbigt när eleverna säger att de fryser så låren svider och halva lektionen återstår. Jag längtar efter ridhuset!

En förälder sa när vi kom in helt dyngsura: " det är bara de dumma, de lata och de fåfänga som fryser". Det ligger något i det, men som vuxen får man nog hjälpa till att styra upp det hela lite?

Avslutade kvällen med ett pass cirkelfys på Friskis och Svettis. Kom dit kall och blöt och gick hem varm och blöt ;-)


Jag tror att vädret skrämt bort folk för jag har aldrig varit på ett Friskispass med så gott om plats.

Idag har jag varit på utbildning/coachning på förmiddagen. Jag har bestämt mig för att satsa lite på mig själv och utvecklingen av mitt företag. Gick därifrån med huvet fullt. Många funderingar, en del idéer och en skopa ny energi.
Kanske kommer det i slutänden ut något som en del av er kommer att märka :-)

Gick bort med Conny till banan i kväll med, tanken var mest att få bekräftat att det är kört nu. Jag fattar faktiskt ingenting... Började i det "dåliga" varvet där han alltid har lite jobbigare men idag såg han hur fräsch ut som helst och travade glatt på !? Blött och kladdigt var det men jag klarade mig undan med lite duggregn idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE