En härlig hästig dag

Vaknade strax efter kl 7 i morse av att fåglarna utanför fönstret tyckte jag sovit nog. Det är vatten precis utanför och var riktigt livat i "ankdammen". I går iddes jag inte åka och handla så frukosten blev en aning torftig, mackor och saft kvar från matsäcken i går.

Ägnade förmiddagen åt att titta på när Mattias och Essen red. Strax innan lunch var det min tur att rida. Det var en tydlig skillnad på traven jämfört med förra träningen. Allt var stabilare och lättare. Han blir fortfarande lite ivrig och vill trycka iväg så jag får jobba med mycket halvhalter och be honom ligga kvar i lite mindre steg. I galopp är det lite svårare. Han vill gärna skjuta iväg i fattningen och allt blir lite stort, lite yvigt och lite vingligt. Även här trycker han iväg väl mycket, men det är ändå rätt trevligt att han är självgående. Jag hade i alla fall lite lättare att sitta än sist, då jag jobbade mer i lätt sits.

Efteråt tänkte jag ta några bilder på min fina häst, men han ville inte alls stå still och vara snygg. Nej fram till kameran och titta skulle han, Nicke nyfiken...

Tjenare!!!


Haha, snyggo!

Efter lunch fortsatte jag att hänga i ridhuset och titta. Jag passade också på att filma Mia och Silver på deras träning.

Kom på mig själv att tänka att det är synd att inte Cloe är kvar. Jag hade gärna betäckt henne med en av de hingstar som Mattias rider, Flore Star. Mycket trevlig individ.

I kväll har jag varit i Södra Sandby och provianterat, så nu har jag kaffe ( ! ) och mat för resten av vistelsen.

Hoppas på en lunchdate med Mia i morgon, då min planerade kundträff blev inställd. ( Ja, jag har en kund i Lund :-) )

Ridhuset är tomt för i kväll, så jag har jobbat med projektet att utveckla företaget. Det är praktiskt att kunna jobba varhelst man är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE