En värdig ersättare

Fick lite ofrivillig paus i arbetet eftersom Fortnox fått nån sorts bug i nya bokföringsystemet som de måste be teknikerna lösa. Då passade jag på att fixa iordning naglarna som faktiskt varit omålade en hel (!) vecka.

Lagom tills att jag fastnat för att göra gel-naglar med ett kit som kom från Depend, så förbjöds de sälja produkten. Det var tydligen några som blivit allergiska för att de fått medlet på huden istället för på nageln. Jag blev riktigt besviken att det inte gick att få tag på för jag tycker att det fungerade kanon.

Nu har jag testat ett par alternativa produkter och äntligen hittat en värdig ersättare. Sitter bra, är faktiskt lättare att ta bort och är dessutom billigare. Flaskorna på 15 ml köpte jag på Tradera för 29 kr, jämfört med 5ml från Depend som kostade 73 :-) Köpte en cerise och en brun. Idag testar jag den bruna, sen blir det nog att köpa ytterligare någon färg, kanske lite ljusare och lite diskret.


Som grädde på moset går det att kombinera med de produkter som jag fortfarande kvar från Depend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE