Hemåt igen

Jaha, då är det slut på det roliga för den här gången. Sitter på tåget norrut mot Härnösand. Jag red ett pass på Rutger i morse. Han började med att vara lite spänd. Mattias konstaterade dock att han får riktigt fin trav i det läget, så på sikt får jag hoppas att det går att få fram den rörelsen med spänst utan spänningar. Idag red jag med spö, vilket jag inte gjort tidigare. Det ledde till det positiva att jag kunde peta lite lätt i galoppen och understödja i det läge när han tidigare har lagt sig lite låg, tappat bärkraften och brutit av. Vi konstaterade att jag får tänka väldigt lite unghästridning och rida mer som på en längre utbildad häst för att hitta bästa läget där han bär sig själv.

Det var nyttigt att se sig själv på film häromdan, för då såg jag också att han inte heller ser för hög ut när han kommer upp lite till.

Jag skulle gärna stannat fler dagar, men jobbet hemma kallar...




Rutger som föl.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad roligt att få åka iväg sådär på lite intensivträning :) Hur länge blir Rutger kvar hos Mattias?

Svar: Tanken var att han skulle hem nu, men då jag jobbar borta i halva november får han stanna till efter Stockholm Horse Show.
ingridnystrom.blogg.se

2014-10-18 @ 10:48:19
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE