Långsam kommer också framåt

Började morgonen i stallet. Tänkte mig att Conny skulle röra sig knackigt efter att ha vilat i fyra dagar, så jag promenerade bort till ridbanan med longerlina och utan ridgrejer. Men icke, han rörde sig hur fint som helst :-) Höll sig dessutom lugn och sansad.


Åkte till en kund och gjorde lite jobb som jag inte ville ha liggande över helgen och fortsatt därifrån mot Ridklubben Östjämten för träning. I Liden stannade jag och tog en fika på ett litet ställe som dök upp efter vägen. Gott kaffe och en rejäl bit äppelkaka för nästan ingen peng alls.

Trimmade ett gäng roliga ekipage på RÖJ och diskuterade efteråt igenom vilka som eventuellt ska rida på clinicen där om två veckor.

På vägen hem mötte jag fullt pådrag med blåljus. Inte mindre än 4 fordon, huga! Jag blir lite illamående vid synen.

Jag kör nog alltid lite "söligt" i mörker, med tanken att det är fler än jag och mina medtrafikanter som kan finnas på vägen. Det är inga viltstängsel efter sträckan och vägen är ganska kurvig. Kommer det nåt djur går det på ett ögonblick och då är det svårt att hinna stanna även om det inte går i räserfart. Jag tycker dessutom att det är jobbigt för ögonen att köra när det är mörkt. Än så länge är det i alla fall inte halka, men det kan ju komma vilken dag som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE