Nya pjuck

Lördag förmiddag fick jag oväntat lite ledig tid eftersom det inte var så stora startfält på Sundsvalls Fältrittklubb, dit jag var bokad för dressyrtävling. Jag fick således möjlighet att rida Conny på förmiddagen. Så som han kändes har han inte känts sedan innan skadan. Passet dagen innan tyckte jag att jag stökade lite med honom, han blev spänd av att det kom in hästar på banan och jag hade lite kämpigt att få tillbaka fokus på mig, men det verkar ha givit något i alla fall.

Efter lunch dömde jag en MsvC:1 på Färsta. Flera av hästarna var lite tittiga idag, kanske påverkar det att inomhussäsongen precis börjat? När jag var klar passade jag på att sitta bisittare i MsvB:3 och MsvA:1.

Idag, söndag, blev det en ledig dag då jag från början var bokad till SFRK men avbokades pga det låga antalet anmälda. Det regnade på förmiddagen, så då gjorde jag lite bokföringsjobb. Jag behöver jobba bort det jag kan så jag har möjlighet att göra lite annat några dagar ;-) Åkte till stallet kring lunch och slapp det värsta blöta.

I eftermiddag åkte jag och Kenneth ner till Birsta ( hör inte till vanligheterna), handlade lite på IKEA och tittade på plattor till köket. Jag shoppade också ett par nya träningsskor, äntligen. Har invigt dem på Friskis i kväll och för första gången på länge hade jag inte kramp i fötterna första kvarten. Är dock inte helt nöjd ( undrar om jag är gnällig nu??) för jag tycker att skorna var hala. Det var svårt att få grepp i övningarna eftersom skon ville glida. Undrar om det blir bättre ? Eller om jag vänjer mig?


Nån som vet om de blir mindre hala när de är "ingådda" ?

I morgon ska jag ut och resa :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE