Varmt och grönt i oktober

Tog sovmorgon idag och ställde inte klockan. Det hör inte till vanligheterna att både Kenneth och jag myser kvar i sängen på förmiddagen. Inte dumt alls...

Efter en sen frukost åkte vi iväg åt varsitt håll, jag mot stallet förstås. Conny gör fortfarande extremt lätta pass, mest skrittar han. Igår, efter att ha vilat två dagar tyckte jag att han rörde sig asymmetriskt men idag såg det bättre ut igen. Jag jobbar på ett tag till och ska sedan göra en vetcheck så får vi se om det är oförändrat, sämre eller bättre.
Det är fortfarande otroligt grönt, men nu har vi börjat fodra med silage. Conny har fått hö ett mål per dag ett litet tag redan, medan ponnyn fått klara sig på betet.

Oktober i norrland och varmt och grönt! Gräset växer fortfarande.



I eftermiddag har jag haft några träningar och sedan försett mina föräldrar med middag. De stannar till här på väg hem från filmvisningar i Hola. Alltid trevligt att få skämma bort dem lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE