Bokningskrångel

Jag ska ut och resa i oktober och har äntligen lyckats boka såväl tåg- som flygresa till Lofoten i oktober. Internet är bra, men förvånansvärt ofta krånglar sajterna. I förrgår försökte jag boka tåg Härnösand-Narvik men fick hela tiden upp ett felmeddelande att sträckan var obokningsbar eller slutsåld. Eftersom jag visste att tågen enligt tabeller skulle gå och att det vore osannolikt att det var fullt så gav jag till slut upp och avvaktade till nästa dag. Då gick det alldeles utmärkt att boka önskad resa.


Sen var det lika struligt med SAS. Jag måste flyga hem, med tåget tar det två hela resdagar, vilket inte känns rimligt. När jag loggar in på SAS för att boka min resa säger sajten att destinationen saknas (Midlanda) och fastän jag vet exakt vilka flighter jag ska med så är det inte möjligt att boka genom SAS direkt utan jag måste gå omvägen via tex Travelpartner, Kilroy eller liknande. Är inte det märkligt? Borde inte SAS tjäna på att jag bokar hos dem direkt? Det funkar inte att ringa SAS för de kan inte heller boka resan - med sina egna plan! Jag skulle vilja boka direkt för att slippa extra krångel med att registrera eurobonus i efterhand :-(

Flyger bevisligen till Midlanda, flera gånger varje dag...

Kommentarer
Postat av: Fia

Men jag bokar alltid flyg direkt via SAS. Har aldrig varit något problem. Det enda jag kan komma på är att jag kanske skriver "Sundsvall" och sen väljer alternativ Midlanda.

Svar: Varken jag eller tre personer på SAS lyckas i alla fall... Oavsett om jag skriver Sundsvall, Härnösand, Timrå eller Midlanda. Från Arlanda går det, men inte från Leknes. Det går att boka Leknes-Bodö-Oslo-Arlanda och sedan separat resa Arlanda - Midlanda, men jag vill ju boka hela resan i ett, ifall det skulle bli förseningar.
ingridnystrom.blogg.se

2014-09-30 @ 18:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE