En vecka går så fort!

Det är visst bäst att jag skärper till mig och uppdaterar bloggen, har jag hört ;-)

Jag har i alla fall inte legat på latsidan i veckan. I måndags var jag en aning trött efter helgens evenemang, men eftersom kalendern var fullbokad var det inte läge för vila. Ägnade morgonen åt lönekörningar och hade sedan ett lunchmöte innan jag for till Sundsvall för träning. Kvällens sista timmar ryckte jag in och vikarierade på HRK där de just nu har riktigt kort om folk.
De har varit tvungna att ta omtag på platsannonsen, så jag personligen tror inte att de kommer att ha någon ny instruktör förrän till nästa termin.

På tisdagen var det skoning av Conny. Lägligt eftersom han hade tappat en framsko under helgen. Det tar lite extra tid med skoningen eftersom vi måste promenera bort till Karin. Vi saknar nämligen hovslagarplats i vårt lilla stall. Efteråt gick jag bort till ridbanan. Det är inte helt lätt att vara där under dagtid när byggjobbarna är igång, men jag tycker att Conny finner sig väl. Han är alltmer obekymrad. Med tanke på hur lite riden han är sköter han sig kanon. Denna dag fick vi dock en obehaglig överraskning. De körde förbi på grusvägen med en av kommunens skåpbilar och en släpvagn med såna där trådgrindar. De körde som galningar och skramlade som bara den. Conny stackarn fick stora skälvan och brallade flera varv. Som tur var hade jag inte hunnit sitta upp. Tänk att en del inte kan köra med insidan av skallen. Dessutom tittade alla passagerarna ut och tokstirrade, säkert tyckte de att det var underhållning på hög nivå.

Onsdag och torsdag har jag jobbat med både bokföring och lektioner. Jag har varit på HRK båda dagarna och dessutom haft en del träningar. Conny har fått ta första skrittpromenaden ut ensam med mig på ryggen. Jag är inte speciellt glad i att rida ut, men hästen behöver väl...
I torsdags hann jag också med att rida en av mina elevers hästar. Passade på att jobba lite byten, nyttigt för mig med, så jag inte blir så ringrostig.

Det är fortfarande riktigt grönt i hagarna, men Conny har börjat få lite tillskottsfoder. Den runda ponnyn får leva på hullet ett tag till ;-)

Under fredagen har jag varit hos en kund och jobbat hela dagen. Avslutade med en programträning för ett ponnyekipage som ska tävla i helgen.

Conny fick vila idag då det började spöregna på kvällen. Han kändes lite trött igår, så det gör nog inget.

Fick lite roliga uppdateringar från skåneland idag, det uppskattar jag :-)
Snart åker jag ner och tränar. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE