Flygtur med förhinder

Har trimmat ekipage i Lofoten lördag, söndag och måndag förmiddag. Det har varit väldigt kul. Det är en härlig blandning av ekipage, allt från ståtliga svarta halvblod till underbart rara gula fjordingar. Jag gillar variationen och det är spännande att få hjälpa till att ta fram styrkorna hos de olika ekipagen.

Som vanligt blir jag bortskämd med god mat och trevligt sällskap.


Idag åt jag lunch på ett fint litet café " på byn" innan mitt flyg gick. Första flygturen från Leknes 14.50 gick som smort och vi var i Bodö före utsatt tid. Jag konstaterade att det alldeles strax skulle gå ett plan till Oslo och tanken slog mig att jag kanske skulle försöka komma med det. Jag struntade i det och tänkte att jag får ju i alla fall bara vänta in nästa flyg i Oslo.
JÄTTEMISSTAG!!
Klockan 19 hade jag ännu inte kommit från Bodö pga tekniskt fel :-( Vi bokades till slut om och vid ca 19.30 lämnade vi flygplatsen. Jag missade förstås min anslutning i Oslo. Bokades om till nästa flyg och kom med nöd och näppe med eftersom man måste ut och gå igenom säkerhetskontrollen igen i Oslo. Självklart skulle de ta ut min väska för genomgång... Se aldrig stressad ut i en flygplatskontroll då är man en potentiell terrorist :-p

Anlände till Arlanda 20 min efter att sista anslutningen till Midlanda avgått. Nu blir det Radisson Blu Sky Hotel i natt och morgonflyget i morgon bitti. Hade hellre varit hemma i sängen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE