GP kval för Mia!

Har tillbringat två heldagar på Djursholms Ridklubb. Vi kom hit i torsdags kväll och installerade Silver. Det blev sent innan vi var klara för kvällen eftersom banan inte var öppen förrän efter kl 22 och Mia känna på banan.




Detta är nog det enda gäststall som har kristallkronor i taket.

Vi letade oss sedan till Sundbyberg där vi fått låna en lägenhet över helgen. Toppen!
I går red Mia ihop procent som räckte till kval för Grand Prix. Härligt! Vad de har varit duktiga denna säsong!
Nu kan hon och Silver träna vidare i vinter och starta närhelst de känner sig redo. Det är fortfarande lite att göra på piaffen, men passagen och seriebytena sitter redan.

I dag har vi varit riktigt nördiga och tittat på klasserna under hela dagen. Mia red strax innan lunch. Ett program med mycket som flöt bra men tyvärr lite missförstånd i piruetterna.

Efter helgen drar Mia och Silver vidare till skåne och sin nya tillvaro. De har ju haft en fantastisk tävlingssäsong, men detta steg gör att de får helt andra förutsättningar. Möjligheten att få se en massa bra ekipage och närheten till tävling blir ju helt andra än villkoren i Norrland. Jag är glad och stolt över att jag fått vara en del av resan såhär långt. Nu ska jag med spänning följa fortsättningen på lite mer avstånd.

Jag önskar bara att hon kunde få ytterligare någon sponsor utöver Stallpellets. Det behövs lite resurser om man ska ligga ute och tävla. Hon skulle faktiskt också behöva en häst till, man är så sårbar med bara en.
Här finns chansen att hänga på en ambitiös tjej tidigt i karriären... borde väl vara intressant ;-)



Kvällen avslutades med ett kort besök på ryttarfesten, men det är tidig uppstigning i morgon för vår del, så vi blev inte så långvariga.


Denna tävling ordnar verkligen lite extra för deltagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE