Lofotenexpressen

Det var full rulle hela torsdagen. Jag började med att köra hem Conny. Både han och Copexina verkade glada åt återseendet. Nu går de åter hemma vid stallet. Det finns gott om bete kvar eftersom de varit hemma mindre än vad vi beräknat under sommaren.

På ridskolan var det teoridag, och jag hade två pass tillsammans med Ingela på temat sits och inverkan. Sist ut på kvällen körde vi en repris på mini-clinicen med Mia och Silver.

Sedan var det bara hem, duscha, få i sig något att äta innan jag klev på nattåget till Narvik. Jag testar tåg och buss denna gång istället för flyget. Det tar lite längre tid men kostar mindre. Många av timmarna märker man ju inte av eftersom man sover... Jag hade tur och fick en egen kupé så jag kunde sova ostört tills jag vaknade av mig själv.




Åt en (ovanligt fattig) frukost på tåget och satte mig sedan att njuta av utsikten. Slogs av att jag täckt upp hela landet på några månader. Från Falsterbo i juli till Riksgränsen idag.


Bussen från Narvik till Leknes, Lofotenexpressen, var inte alltför snabb... Den tog sex timmar och svängde in i varje by och stannade vid varje hållplats där någon ville stiga på eller av. Ibland också mellan hållplatserna. Norsk service i glesbygd! Men vädret var vackert så utsikten var god



Restid summa summarum 20 timmar.
God natt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE