Lördags-RÖJ ;-)

Idag har jag varit på Ridklubben Östjämten, RÖJ, och haft träningar. Det är alltid lika trevligt att komma dit. Eleverna hade tränat flitigt på läxan och jag fick även se ett par nya ekipage. Det är en härlig blandning av arbetsvilliga ekipage i olika storlekar och typer, precis som det ska vara. De har ett fodervärdsystem som gör att ryttare även har möjlighet att delta på ridskolehästar. Det tycker jag är trevligt. Ridskolehästar -dessa underbara varelser! Tänk vad mycket gott de gör.

Det har blåst rejält hela dagen, och jag var verkligen tacksam över att få vara inomhus, i Härnösand är vi ju fortfarande hänvisade till utebanan. Som tur var hade det slutat storma när jag kom åter till Härnösand på kvällen, så Conny och jag gick till ridbanan tillsammans med Isabelle och Copexina.

Nu har jag blivit bjuden på tacos, hunnit färga håret (bäst att se presentabel ut när vi ska ta bilder för Stallpellets till veckan) och det är dags för lite lördagsmys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE