På trötta ben

Sitter i soffan med trötta ben. Idag har jag varit i Kramfors och dömt dressyr, MsvC och MsvB. Flera fina hästar och bra ritter. Kvar på näthinnan finns bla en ökad skritt som jag belönade med en 9a.
Det är nog inte många ridklubbar i landet som har så vackert belägen ridbana som Kramfors Ridklubb. För känsliga hästar händer det förstås en del spännande saker: båtar, sjöfåglar mm. Min skrivare berättade att det ibland passerar vattenskidåkare men något så intressant fick vi inte se prov på idag.
Väl hemma från domaruppdraget åkte jag till Mia och åt tårta. Hon fyller år i morgon och passade på att fira idag. Som avslutning drog hon med mig till Friskis och Svettis cirkelfys, därav mina trötta ben...
Har nu landat i soffan efter en sen middag. Snart börjar en ny, händelserik vecka :-)
Tänk vad bra man kan ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE