Somliga går med trasiga skor, men inte nu längre

Det är full snurr den här veckan med.
Jag har träningar och lektioner bokade varje dag. Denna vecka jobbar jag måndag och onsdag på ridskolan dessutom. De har haft lite otur, ena instruktören hann precis komma hem från utbildning så blev den andra skadad. Detta ovanpå att rekryteringen av instruktör nr 3 inte är klar. Bara att rycka in det man kan, för elevernas skull. Det är ju också väldigt roligt att ha mina gamla elever. Jag känner ju fortfarande de flesta, även om det tillkommit någon.
 
Flera ridskolor i relativa närområdet sökt eller söker personal just nu, så det är många som konkurrerar om kompetensen. Bara det att man håller till i Norrland är ju inte nån fördel i branschen. Jag tror tyvärr inte att ridlärarna står i kö  :-(
 
Det har varit toppenväder ett par dagar. Det uppskattas! Då tar jag moppen när jag ska till stan och spar både miljö och bensinpengar. Det går precis lika fort som att åka bil. DEt gäller att synas: reflexjacka på!
 
 
Det har också trillat in lite nya bokföringsjobb, så mellan träningarna och lektionerna har jag haft fullt upp. Jag vill helst göra bort jobben direkt de kommer in och gillar inte när papperen blir liggande på hög. Kan vara sviter av att det lätt blev så på ridskoletiden. Eftersom man aldrig hade avsatt tid för administrationen blev det gjort sist, och så vill jag aldrig mer ha det!
 
Efter att ha gått halva sommaren i trasiga stallskor har jag till sist investerat. Det är bra med sko-REA emellanåt men nya skor är aldrig lika sköna som ingådda så nu lider jag lite ett tag ;-)
Efter 30 minuter på utebanan syns det inte ett spår av att skorna är nya...
 
NYA skorna efter ett pass på banan...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE