Stolpskott orsakar stenskott

Min "nya" bil är förstörd ! :-(
Så typiskt när jag för första gången har en fin bil. Med den gamla hade det ju kvittat men med denna... Jag är både ledsen och arg! Hela motorhuven, framrutan och taket har fått en småstensdusch...
I eftermiddag när jag skulle hem från uppdrag ser jag ett vägarbetsfordon på viadukten i Timrå. Tänker inte mer på det, för jag ska ju svänga ner på E4. Strax passerar jag under viadukten och hör plötsligt hur det rasslar till och hela bilen blir nerstänkt av vatten. Jag tar en titt i backspegeln och ser att en person tvättar med högtryckstvätt på viadukten. Sätter på vindrutetorkarna med spolarvätska men rutan går inte att få ren. I Torsboda svänger jag in på macken och kan bara konstatera att det inte går att få bort eftersom det inte bara är blött och skräpigt utan att det varit tusentals gruskorn som sprutade ner tillsammans med vattnet och har skadat ruta och lack.
Grattis stolpskott på vägverket, hur tänkte du? I Ytterfälle finns nu i alla fall en riktigt arg kärring! Nån stackare ska väl svara i deras telefon i morgon...
Före...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE