Första april

Detta är nog årets sämsta dag, i alla fall på förhand. Planen är att träffa så lite folk som möjligt, rida, göra ett bokslut och i kväll ha träning. Jag tycker nämligen inte att de flesta aprilskämt är ett endaste dugg kul. Allt jag hör eller ser denna dag tror jag bara är lurendrejeri...



I går kväll när jag var på väg hem från träning stod det något mörkt mitt i vägen. Jag hann sakta ner och upptäcker att det är en man som står och försöker "dirigera" trafiken.

Jag passerar men inser snabbt att där kan han ju inte stå kvar så jag vänder och stannar vid sidan av vägen. Mannen har en ölburk i handen, är rejält onykter ( ser ut att tillhöra A-laget ) och vill inte höra att jag ber honom gå ifrån vägen. Det kommer flera bilar under tiden och alla bromsat in och en del kränger ordentligt för att inte köra på honom.

Det är bara en tidsfråga innan det sker en olycka så jag sätter mig i bilen och tar upp telefonen. Vet inte riktigt hur jag ska agera men bestämmer mig för att prova ringa polisstationen. Medan jag sitter där blir mannen förmodligen nyfiken och lämnar i alla fall vägen och kommer fram.

Jag säger åt honom att jag önskade att han inte stod mitt i vägen eftersom man inte ser honom ordentligt och jag är rädd för att han ska bli påkörd. Mannen frågar varför jag bryr mig om ifall han blir påkörd men som tur är inväntar han inte något svar... Sen ber han om en kram. Det får han och sedan ser jag honom loma iväg. Hoppas att han gick hem och inte ställde sig att dirigera någon annanstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE