Häst i kubik hela helgen

Just nu är jag inne i en period av mycket jobb, både träning och bokföring.

På fredagseftermiddagen var jag på Nordvik och hade träning. Det är alltid lika trevligt. Kul att man satsar på hästlärarna och skolhästarnas utveckling.

Lördag hade jag lektioner på HRK redan från kl 8 på morgonen. Första gruppen var på plats redan vid sju för intag. Trots den tidiga morgontimmen var det god uppslutning. Jag blev faktiskt lite imponerad.


Efter fyra roliga lektioner blev det en kort paus och sedan en privatelev. Jag hoppas att ekipaget kan få fram den klart förbättrade kvaliteten i rörelserna även på tävling nu när säsongen kommer igång. De har trimmat på flitigt i vinter och det har hänt en hel del.

Sedan fick Rutger gå ett pass. Jag har jobbat lite extra på högergaloppen några pass, han vill bli lite som en "banan" i kroppen och inte spåra helt. Nu var dock höger ganska bra, men istället ville han skjuta över mig på yttersidan i vänster galopp. Bara att ta tag i den istället då...

Höll mig nätt och jämnt vaken för att se dressyren från Las Vegas på tv. Vilka hästar och vilka ryttare!


Nu kämpar jag med ögonlocken för att se klart söndagens hoppning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE