Hjulet snurrar men hamstern är död...

Nu ska jag, för ovanlighetens skull, vara riktigt elak...

Igår träffade jag på en människa på kundsupport som inte kan ha haft den blekaste aning om varför han satt på det jobbet...

Det började när jag skulle skriva ut fakturor. Den första gick bra, på den andra såg plötsligt min logotyp mysko ut. Samma sak hände hos en kund för ett par veckor sedan och då fick jag rådet att ta bort loggan och lägga in den igen. Eftersom det funkade då provade jag samma koncept denna gång, med mindre lyckat resultat. Det blev att ringa supporten.

Killen som svarade lyssnade på mitt bekymmer och bad mig vänta. När han återkom testade vi att lägga in loggan ytterligare en gång. Misslyckat. Grabben säger då att jag ska göra om min logga..?? !!

Tydligen ska jag in i nåt program som heter paint och göra om bakgrunden från vit till transparent. Jag är ingen datanörd men lyckas få fram rätt program och lägga in loggan där. Sen tar det stopp. Jag hittar ingenstans hur jag ska ändra bakgrunden. Det finns alla möjliga färger men inte transparent...

Jag har supporten kvar i luren men han har ingen aning, han kan inte paint och nu vill han inte hjälpa mig längre. Jag försöker få honom att koppla över till nån av hans kollegor som är mer rutinerade, men det är han inte alls intresserad av.

Sen får jag höra nåt som nästan får mina öron att trilla av. När han inte kan längre och inte vill ta hjälp av nån annan säger grabbhalvan att "de har inte tid för de har så mycket att göra på supporten" ???

Hallå! Hur tänkte han nu? Har han bara otur när han tänker eller snurrar hjulet men hamstern är död?

Nu har jag ett icke fungerande fakturaprogram såhär i månadsskiftet. Blä! 😛 Ska bli intressant att se vad jag får för svar på mailet jag skickade igår. Bifogade min logga och hoppas de lägger in den åt mig...


Önskar er alla en ljuvlig Valborg!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Den som gjorde loggan åt dig borde givetvis ha skickat med loggan med både vit och transparent bakgrund. Det är inget som ska krävas av dig.

2015-05-01 @ 19:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE