Träningar och kalas

Den här veckan har jag haft så mycket att göra att Rutger fick vila tre dagar på raken. Det brukar inte hända.

Tisdagen var planerad vilodag eftersom jag var så nöjd med söndagen och måndagens pass. På onsdagen var jag ut till stallet och konstaterade att det blåste nåt så gräsligt att jag faktiskt inte ville ge mig ut och på torsdagen var jag först på SRK och hade träning, sedan hos två bokföringskunder och avslutade med kvällslektionerna på HRK. Inte mycket utrymme för ridning med andra ord.

På fredagen klev jag upp tidigt och var i stallet runt kl. sex. och hann jogga ett pass i ridhuset innan jag skulle till Nordvik och jobba kl. nio. Rutger var lugnare än väntat efter vilan. Skönt. Jag gillar ju inte bus...

För en gångs skull blev det en hel eftermiddag och kväll hemma. Kenneth verkade förvånad över att jag var hemma före honom.

Lördag hade jag träning på Ridklubben Östjämten och sedan åkte jag direkt därifrån till Näske Bygdegård där vi firade svägerskans man Esa, som liksom jag fyller jämnt i år. Det blev fika, lekar och god mat.




Det blev sen ridning i ridhuset. Ingen risk för trängsel... Rutger var lite pigg i början men skötte sig bra. Jag var inte helt nöjd med känslan av rakriktning och balans så han ska få gå ett pass i ridhuset nu på söndagförmiddagen också.

Men först blir det en stallfika efter färdigt morgonstalle och mockning av hagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE