Borta bra...

Landade hemma i Ytterfälle sen torsdag kväll. Katten Nemo mötte upp redan ute på gården och verkade nöjd med att matte dök upp. Kenneth hade åkt på fisketur tidigt på morgonen, så Nemo tyckte väl att han varit ensam länge nog...
Vi tog en mysstund i soffan innan jag släpade mig vidare till sängen.



Fredag började jag med två träningar. Det börjar närma sig dressyrdebuten för en av de fina unghästarna så nästa gång blir det programridning. Ska bli spännande att se om de andra dressyrdomarna gillar den lika mycket som jag gör.

Efter lunch åkte jag till Rutger. Värmen i hoven hade försvunnit, så vi gick bort till ridskolan och kollade av läget på lina. Det såg ok ut så jag satt upp och skrittade lite.

Åkte sedan till Conny och borstade lite. Jag har fått papperen om utdömning från försäkringsbolaget, men det är kämpigt att boka slakttid...


(Conny - arkivbild)

Väl hemma var planen att jobba med bokföring efter att jag ätit, men det var så skönt ute på altanen att jag kom av mig. Fördelen med att styra sin tid själv ☺
Jobbade istället lite under sen kväll.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE