Härnösand Hästsport Arena har slagit upp portarna!

Vilken tur att jag har så många flitiga elever! Nu när jag inte kan rida Rutger får jag i alla fall stå på backen och hjälpa till. Det är nästan lika bra.

Och så trevliga ekipage jag har i träning! Måndag och tisdag trimmade jag mina ambitiösa ponnytjejer. Snart blir det LA-debut för ytterligare ett av ekipagen.

I fredags red ett av mina lovande unghästekipage program för första gången. Det är inte "bara" att styra runt programmet på en fyraåring i första försöket, även om man kan alla delar för sig, men det kom mer bli kanon med lite mer rutin! Hästen är verkligen härlig och ryttaren har gjort ett mycket bra jobb såhär långt.

I tisdags hade jag besök av hovslagaren -igen! Rutger hade klivit av sig ännu en sko. Det tar visst aldrig slut. Bootsen jag satte på klädde han av sig nästan direkt. Jag hittade dem i smulor i hagen 😠

I fredags öppnade den nya, fantastiska anläggningen Härnösand Hästsport Arena! Jag, Mia och Romeo har varit där både fredag kväll och lördag morgon.


Häftigt!


Officiell invigning blir i oktober, då hoppas jag att det blir fullt hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE