Norrlandsmästerskap

Dagen har jag tillbringat med att döma dressyr i Örnsköldsvik. Tyvärr är det inte så stora klasser, trots att det är Norrlandsmästerskap och fina priser. Stallpellets finns bla på plats och är huvudsponsor. Vi har i alla fall fått se en hel del trevliga hästar och ekipage. Jag är tävlingssugen så det skriker...

En del av dagens arvode shoppade jag upp redan innan dagen var över. En grön fleecetröja och matchande väst samt en långärmad tröja ska få följa med hem. Det är farligt med hästbutiker... 😉


Efter att tävlingarna var avslutade bjöds jag på god mat i trevligt sällskap, och sedan åkte vi en tur bort till ÖOR igen så att min värdinna fick rida en av sina hästar.

Nu har vi avslutat kvällen med att se första delen av EM dressyren. Resten får jag tåla mig tills i morgon med att titta på.

I torsdags anlände Mias nya häst och i fredags jobbade hon den lite lätt i ridhuset. Sämre nöjen kan man ha en fredagskväll...




Rutger var till kliniken i tisdags och vi konstaterade att han fortfarande känner av sin trasiga hov. Suck! Nu blir det en kur Metacam så får jag hoppas det ger med sig. Det dröjer ju ett tag innan hoven är helt återställd, men förhoppningsvis blir han ridbar innan dess.

Vill rida, träna och tävla! NU!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE