Rutger jobbar på

Rutger har jobbat på bra senaste veckan. Förra helgen hittade jag öka-knappen i traven och i onsdags kändes förvända galoppen riktigt fin. 
Jag skulle vilja ha samma tryck men lite mindre spänning i längningarna för att vara riktigt nöjd.

I torsdags morse red jag för Mia och fick jobba en del med att få lite mer eftergift i högersidan i slutorna. Hon var däremot nöjd med högeröppnan som vi hade lite kämpigt med senast ☺

I fredags joggade jag bara fram, sökte upp eftergiften till höger och avslutade sedan. Jag trimmar annars sällan tre dagar i rad. 

Under veckan har jag också pratat med Mattias och bestämt att det är dags för en träningsresa ner till skåne igen. Spännande. Det är längesedan Mattias såg Rutger.

I fredags eftermiddag hade jag säsongens sista träning på Ridklubben Östjämten. Intresset växer och denna gång var det hela tio ekipage anmälda. Kul! 

Torsten växer så det knakar. Han är verkligen jättemysig och lite busig förstås...
I dag har jag varit på säkerhetskonferens på Arlanda. Måste erkänna att jag inte hade jättehöga förväntningar, men dagen har varit riktigt bra. Jag slås dessutom av att man alltid träffar en massa trevliga människor i alla sammanhang!

I väntan mellan nattåget och att konferensen skulle starta hann jag också med att rätta alla skrivningar för Grönt Kort. 

Nu väntar en skön natts sömn så man orkar göra nytta i morgon med. 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE