En riktigt bra dag.

Det hade snöat i natt, förstås eftersom jag hade morgonstallet. Jag tror att jag lyckats pricka in alla snöiga morgnar :-)

Hästarna tyckte nog det var skönt att komma ut trots vädret. Didde tog ett frivarv runt hagen innan han ställde sig att äta.

När jag mockat och gjort klart promenerade jag bort till ridhuset med Rutger och lät honom rasta av sig lite på linan. Han hostade till en gång i början, men nu lät det mer som om han bara behövde rossla ur sig lite, för sedan blev det inte mer. Han har inte snorat på hela veckan så nu kan jag nog börja rida igen. Han var i alla fall pigg... Det blev ett antal varv med extra "sprutt" innan han coolade ner. Som tur är så är han jättesnäll att promenera med.

Jag hade sedan en träning på HRK och överraskades av sjungande elever med 50-årspresent när jag öppnade porten! Verkligen oväntat :-)

På eftermiddagen kom hela gänget från Ullånger och Köpmanholmen och grattade och åt tårta.


Nu har jag fuskat från helgen och jobbat lite med bokföring, eller egentligen kvalificerar det väl inte för jobb, eftersom det är ett gratisuppdrag åt en förening. Men lite nytta har jag gjort i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE