Med gemensamma krafter på HRK

Jag kan lugnt påstå att jag har haft fullt upp den här veckan. Träningar, bokföringsjobb och lektioner på ridskolan har gått om varandra.

I morse började jag med en elev på HRK. Vi kl nio startade ridskolan sin verksamhet och jag kunde konstatera att ytterligare en fd anställd klev in i manegen. Jag är tacksam över att Annika, Marie och Marie mfl rycker in och har lektioner trots att de har heltidsjobb, egna hästar och familjer. Utan dem skulle nog en del av lektionerna inte gå att genomföra. Personalsituationen är tung just nu för föreningen. Hoppas att det inom kort kommer en lösning.

Dagen har sedan tillbringats på Höga Kusten Hotellet för repetitionskurs för överdomare med genomgång av TR-nyheter. Bra kurs, men bäst var fikat... Suveränt!!

Avslutade kvällen med ett ridpass på Rutger. Han varierade lite mellan att kännas fin och lite spänd. Fattningarna blev ganska bra men det var lite svårt att hålla jämn bjudning i galoppen idag. Jag var i alla fall helt ensam i ridhuset... Gissar att alla "normala" människor hade alla -hjärtans-dags-mys.



Arkivbild på Rutger och mig från Hviderup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE