Träning och kansliflytt

I dag har jag varit på Ridklubben Östjämten och haft träning. Det var gruvligt halt på vägen men jag hade gott om tid på mig. Första biten såg man att det var isigt och spårigt på vägen, men när jag svängde in på nästa strecka var asfalten helt synlig. För att känna efter om det var blött eller isigt provbromsade jag - och hejsan vad det gled! Jag tror jag har sett det mesta i körstil under resan i alla fall. En del kör som om de var odödliga eller kanske de tror att de åker på räls? Tanten med huckle utanför Brunne tog dock priset. Knappa 20 km i timmen, det hade gått fortare om hon tagit sparkstöttingen :-)

Det var lite färre än vanligt på träningen, kanske för att jag varit tvungen att byta datum ( det blev en krock med överdomarutbildning nästa helg ), men de som var med jobbade på bra. En ny trevlig ponny var med i gruppen denna gång. Jag fick också tillfälle att rida en av hästarna. Det var riktigt kul! Ett sto som var allt annat än stoigt :-) utan snällt ställde upp och kämpade på. Det är alltid lika trevligt att komma till RÖJ, man känner sig så välkommen och omhändertagen.

På kvällen gick jag bort till ridhuset med Rutger. Det blåste rejält så han tyckte det var lite småläskigt när vindbyarna tog tag i väggarna och taket, men han skötte sig bra och ryckte bara åt sig rumpan lite. För att vara bara andra ridpasset efter fyra veckors vila känner jag mig riktigt nöjd.


Tidigare i veckan hjälpte jag till att flytta Mittsvenska Ridsportförbundets kansli från Sollefteå och till Härnösand. Nu finns kansliet i det vackra gamla Tingshuset.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE