Vaddå alla hjärtans dag?

Att vi hästmänniskor inte är så jättebra på att prioritera annat än häst i topp på "att göra listan" torde inte vara någon överraskning. Jag inser när vi närmar oss alla hjärtans dag att jag ska på en obligatorisk funktionärsutbildning. Inte alltid så kul att vara sambo med mig... ;-) Inte är jag ensam på kursen heller, så det torde finnas fler stackars karlar därute som inte kommer att få se röken av sin käresta. Bubblet jag fick på födelsedagen lär vi inte hinna öppna i alla fall...

Rutgers anfall av bus i går var förhoppningsvis ett olycksfall i arbetet, i dag skötte han sig fint igen. De hade varnat för stök på ridskolan, men jag tycker inte att det var värre än vanligt. Lyftkranen som sätter stalldelarna på plats avger ett ganska jämnt slammer. Det är värre med de plötsliga ljuden.



De första blombuketterna från födelsedagsfirandet börjar krokna och den sista tårtbiten är uppäten. Allt åter till vardagen igen. Dock har jag en hel del presenter att sprida ut nöjet av under året: Jag ska t.ex. roa mig på Hotell Höga Kusten, gå på bio och läsa böcker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE