I fullt sken mot döhalvan!

Som en del av er kanske vet närmar jag mig snabbt en till födelsedag. Den här gången är det faktiskt lite speciellt, jag kommer in på "döhalvan" dvs jag fyller 50 den tredje februari :-D
 
Jag passar också på att fira treårsjubileum med firman, som startades den 6/2.
 
50- det låter ju vrålmycket! men hjärnan slutade räkna åren nånstans runt 35 tror jag, för det är ungefär så det känns. Liiite slitnare i kroppen kanske, men jag har ändå turen att vara frisk och relativt oskadad.
 
Min första tanke var att åka på någon resa, men just nu känns det rätt skönt att vara hemma, så dagen kommer att tillbringas hemma i Härnösand. Jag lär väl börja dagen i stallet och sedan planerar jag att gå på Mittnätverket Vendelas första lunch för terminen.
 
Jag tänkte göra fiandet enkelt:
För den som vill finns det kaffe och tårta efter kl 16 den 3:e. Det finns också möjlighet att droppa in efter kl 15 söndagen den 1:a eller söndagen den 8:e. Ta med ett gott humör och inga dyra presenter!
 
För er som ändå vill tycker jag att man kan gå ihop några stycken och lägga en mindre summa var. Jag tycker det är roligare om man komer ihåg att jag fyllde är och att fikat var gott, än att man la en massa pengar på en dyr present ;-)
 
Några har frågat vad jag önskar mig, så här kommer ett par tips: (beakta rådet ovan!!)
Upplevelser (bio, restaurangbesök etc), en citruspress, kläder, presentkort, skor, primer (=smink), parfym, ett reflexländtäcke till hästen skulle sitta fint, hästgrejer överlag...
 
Eller tänk på Röda Korset, eller köp en get ;-) Ja inte till mig då, utan till nån behövande.
www.presentermotfattigdom.se
www.redcross.se
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE