Avpyntat i stallet

Keliga stallkatten Missan och jag gjorde sällskap i stallet i går morse. Vi fodrade, släppte ut, packade hösäckar, mockade stall och hage, fångade möss och tog ner julpyntet. Känns som om det var dags att slänga ut julen. Lite ojämn fördelning av uppdragen var det dock, Missans insats var något ojämn. I vissa delar deltog hon dock med liv och lust. Jag tror hon tyckte att julpyntet skulle vara kvar, på golvet. De fejkade granris-girlangerna med julgranskulor på var mest populära.

Jag försökte få en bild, men hon ville inte vara stilla en endaste sekund idag, så kameran hann inte med :-)

Jobbade sedan med bokföring hemma under ett antal timmar. Första ideella föreningen är nu klar, heja mig!

Under torsdagkvällen hade jag fyra lektioner på HRK. Jag har under veckan fått bekanta mig med ett par av de nya hästarna och tycker att de två större ponnyerna, Mojje och Joey, verkar riktigt lovande. Ska bli intressant att få se de övriga.

Under fredagen har jag jobbat med bokföring ute hos kund efter att ha varit en sväng till stallet på förmiddagen. Nu börjar jag bli otålig och vill börja rida Rutger igen. Det märks på honom att han inte jobbar, tålamodet att stå stilla och njuta av rykten börjar tryta... Jag har i alla fall inte hört honom hosta på några dagar och han snorar inget längre.

En ytterligare jobbig sak med förkyld häst är att jag får lov att ha så många omgångar stallkläder igång, vill ju inte ta med mig nåt elände till nåt annat stall.


Hittade en fin bild på stallkatterna på HRK när de var små. Lillan och Tiger till höger i bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE