Blåst i blåsten!

Startade morgonen med ytterligare en lektion i Norge. Efter 11 var det dags att sätta sig på flyget för hemresa. Lite guppigt var det på flera av delsträckorna och mindre förseningar på samtliga då vädret var blåsigt och snöigt.

Jag var väldigt glad över Saras idé att vi skulle äta en tidig lunch innan jag for för jag hann inte äta under något av stoppen, då förseningarna gjorde att jag bara hann förflytta mig mellan gaterna. Till slut fick jag i alla fall i mig en knäckemacka på sista flygsträckan. De har verkligen inte mycket med sig att sälja...

Sista sträckan Midlanda-Härnösand, ville jag inte ringa Kenneth för hämtning då det var så dåligt väder. Det kostar 595 kr med taxi fick jag veta, men då vi var två som skulle till Härnösand bestämde vi oss för att dela droska. Döm om vår förvåning när taxichauffören skulle ha 595 kr av oss var! Mitt resesällskap opponerade sig också men chaffisen stod på sig och sa att det var så det är för det här var minsann ingen "flygtaxi" . Trodde aldrig i min vildaste fantasi att man skulle bli uppskörtad av Taxi Härnösand! Hoppas de tycker det var värt det för de kommer aldrig att tjäna en krona mer på mig! Tips till er alla andra i Härnösand: det finns fler taxifirmor, använd nån av dem!

Tog mig sedan till stallet i snön och var inte hemma förrän efter 22.30 då det äntligen blev lite mat i magen.

Snöoväder


Nemo har parkerat sig i resväskan. Bästa sättet att hindra matte från att åka någonstans igen kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE