En sprucken läpp

Började dagen med att ha en träning i ridhuset på HRK. Det var roligt! En av mina yngre elever har fått en ponny som är både trevlig och fin. En riktig läromästare!

Åkte sedan till Rutger. Det blåste nog inte mindre nu på förmiddagen än i går kväll men nu promenerade vi ändå iväg till ridhuset. Jag var glad över flughuvan med vadderade öron som jag köpte innan jul.


Trots att det blåste och lät i manegen fick vi ett riktigt bra ridpass. Idag med extra fokus på skänkelvikningar och galoppfattningar. Den provisoriska läktaren börjar bli avdramatiserad och nu kan vi följa det låga dressyrstaketet på kortsidan utan större spänningar.

Sedan blev det Connys tur. Han fick gå ett lätt pass idag med. Det var fler ekipage i ridhuset och ibland har han kunnat bli lite uppspelt och ofokuserad men idag var han väldigt lugn. Han kändes fin, undantaget höger galopp, där han vill krulla ihop sig och inte riktigt ligga framför skänkeln.

Vi avslutade med en sprucken läpp... När jag skulle klä på mig broddarna på skorna så råkade Conny ruska till på huvudet så att han precis prickade min underläpp. Den sprack snyggt på insidan och blodet rann. Ont gjorde det så jag såg stjärnor. Som tur var klarade sig tänderna. Ska bli intressant att se om jag får fläskläpp.

Nu har vi gottat i de sista resterna från nyår och ätit smörgås med rökt renstek, pepparrotsost och gräslök, mums!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE