Full pott för Rutger

Idag har jag jobbat en del trots att det är helgdag. Jag startade i ridhuset på HRK där jag fick glädjas lite extra åt att min elev satte alla bytena :-) Hurra! Det har varit lite svårare åt ena hållet tidigare så hon har jobbat på bra.
Hade sedan ett möte med en av mina bokföringskunder innan jag åkte ut till Svedje för nästa träning. Det tog i att blåsa så det nästan lät som om taket på hallen skulle lyfta emellanåt.
Tvekade lite om jag verkligen skulle ge mig på att promenera bort till ridhuset med Rutger i snön, blåsten och mörkret men tog mig i kragen och knatade iväg.Tolv poäng av tio möjliga i uppförande för min nyblivna femåring, som tog det som helt naturligt att snön blåste på tvären mot oss. Åh vad jag tycker om mina hästar!!
Fina Rutger!
I kväll har jag bytt ut de röda julnaglarna mot en ceris kulör. Trist är att jag ledsnar på nagellacken när jag använt dem två gånger, så nu behöver jag skaffa nån ny färg. Funderar på turkos...I morgon är det fullt upp. Jag ska tex göra något annorlunda och spännande, som inte har ett dugg med häst att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE