Knasiga associationer

Härom dagen var jag och lunchade på "Köttmagasinet" i Härnösand. Det var första gången jag var dit och måste säga att maten var god, men namnet... Köttmagasinet... får mig att associera helt annorlunda... Jag tänker mig ett magasin, typ lagerlokal och försäljning av levande kött, typ försäljning av kvinnors kroppar eller slavmarknad. Inte så positivt med andra ord. Jag hade faktiskt aldrig gått dit om inte min bekant föreslagit det. Tänk vad en märklig association kan göra.

Det börjar märkas att Rutger vilar. Idag var det sprutt i hagen.

"Hej matte! Ska vi jobba idag? Inte? Då fixar jag motionen själv!"

















Det positiva var att han hostade inte alls efter buset, så nu kan jag nog börja tänka på att sätta igång igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE