Utan kaffe med SJ

Sitter på tåget mot Narvik och förundras över hur lite service SJ har. Det går inte ens att få kaffe på tåget!

Första gången jag reste denna sträcka fanns det restaurangvagn, andra gången bara kiosk (vilket gjorde att jag i alla fall har med lite matsäck) Den här gången finns ingenting. Jag hade i alla fall räknat med att kunna köpa kaffe ombord.

Klev på nattåget i Härnösand och vaknade tidigt i morse av att en liten tant i kupén stökade runt och var stressad över att hon inte visste var vi var (gick ju inte att se i mörkret) och när hon skulle av. Stackarn oroade sig också för min del. Så pass att hon till slut ringde på tågvärden som kom och lugnade henne något.

Strax efter sex klev den lilla tanten av och då sov jag vidare tre timmar till. I Kiruna var det vagnbyte från sovvagn till sittplats. Nu längtar jag till bytet i Narvik då jag förhoppningsvis hinner köpa mig en kopp kaffe.


Det är intressant att resa norrut med tåg. Varje gång är det med något gäng resenärer som är exalterade över naturen. Förra gången var det japaner som klev ut och fotade på alla stationer. I morse stod några i korridoren och ooade över renar och snö :-) Sverige är fantastiskt!

Resten av resan går sedan vidare med buss, Lofotenekspressen och jag är framme inte framme förrän i kväll.

Jag brukar resa lätt men denna gång fick jag inte med allt i kabinväskan utan var tvungen att ta en extra påse. Jag har med mig en liten överraskning till Sara som jag hoppas skall komma till användning.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag blev så himla glad för presenten! Tänk att du vill ha ditt företagsnamn på min häst! Känns som en kvalitetsstämpel. Tack ännu en gång! <3

Svar: Varsågod !
ingridnystrom.blogg.se

2015-01-11 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE