Falsterbo -15 är slut

I torsdags kväll tog jag och Mia tåget ner till skåne.
Fredagen tillbringade vi i Lund med Fia, som bor där över sommaren. Medan Fia jobbade några timmar på eftermiddagen strosade jag och Mia runt och tittade i lite butiker och åt glass.



Vi passade också på att göra ett bullbak så vi skulle ha nåt gott till kaffet under helgen. Det var nog mest Fia som bakade...med lite assistans och mycket uppskattning av oss andra... Mumsiga kanelbullar blev det.

Lördag och söndag har vi varit på Falsterbo Horseshow. Det kändes lite bakvänt i början att vara där utan att jobba i monter. Nu hann vi se all dressyren alla tre tillsammans. Vi lyckades inte boka biljetter på samma rad under lördagen (påstods inte finnas platser) men kunde trots de sitta tillsammans då raderna var tämligen glesa.



Lördag eftermiddag såg läktaren ut såhär. Vi hade vänner som inte lyckades köpa biljetter vare sig på nätet eller på plats för att det var slutsålt. Märkligt och tråkigt! Måste ju också vara trist för ryttarna att rida för glesa rader.

Vi börjar bli vana att vara bland de första på plats på läktaren, vilken tävling det än är... Känner mig som den sanna nörden men det händer ofta intressanta saker innan klasserna börjar.



I lördags var det ganska många ekipage på framridningen och i söndags var det några som passade på att rida på tävlingsbanan. En ryttare "red" också igenom sitt kürprogram utan häst. Mycket inlevelsefullt och engagerat, man såg precis vilka rörelser som gjordes 😃



Det enda som kunde varit bättre för vår del, konstaterade vi alla tre, var om vi haft fler dagar på plats. Vi hade gärna sett unghästarna tidigare under veckan. Blir det inte jobb nästa år är det sannolikt att vi ändå åker fler dagar för att titta.


Sjuåringarna på väg till prisutdelningen. Det gick fortare ut...

Söndag natt tog jag tåget hem, medan Mia stannade ytterligare en halv dag för att besöka Hviderup. Lite långtråkigt var det allt utan sällskap på resan.

Jag har precis kommit hem men längtar redan tillbaka söderut. Känns som om det börjar bli dags för en träningsresa med Rutger. Skrutt att det ska vara så långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE