Hästletarresa till skåne

Helgen som var åkte Mia och jag en tripp till skåne för att titta på lite hästar, både åt Mia och några andra av mina elever. Vi hade turen att kunna bo hos Fia igen.



Lördag kväll när vi kom fram tog vi en promenad i Lund. Efter att det regnat större delen av dagen kom solen fram och det var riktigt varmt och skönt.



På söndagen tittade vi på två hästar. Bägge var fina, den ena inte riktigt vad vi sökte men en nioåring föll oss helt i smaken.

På måndagen tittade vi på ett helt gäng. Proffsigt upplägg där de "serverade" hästar på löpande band gjorde att vi hann se ganska många. Vi valde ut några för provridning. Tre var lite extra intressanta. Själv föll jag lite extra för en svart 11-årig skönhet med ganska spektakulär trav.



Summa summarum blev att Mia bestämt sig för en häst. Nu är det bara att hålla tummarna för veterinärbesiktningen.

På söndag planerar jag nästa resa. Då blir det en lite kortare tur med en av mina juniorer till Stockholmsområdet för provridning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE